TAG | Poradź sobie książką | Fioletowy tydzień #2



Witam w kolejnym poście z okazji Fioletowego Tygodnia!

Marta z bloga Przemyślenia Zaczytanej Belli nominowała mnie do tagu, obiecałam, że zrobię, więc robię. Do tego bardzo spodobały mi się pytania, chyba jak nigdy dotąd.





Zasady:


  • Wybieramy osiem książek
  • otwieramy na losowej stronie 
  •  szukamy pierwszego czasownika
  • odpowiadamy na zadane pytania tak aby użyć słowa z książki



1. Jak zmienić żarówkę?

"Mroczne umysły" - Alexandra Bracken.
Czasownik - mówić.

Co tu dużo mówić? To łatwe. Idziemy do taty i mówimy: "Tato żarówka mi się spaliła, a ja jestem takim konusem, że nie mogę jej wykręcić". Co prawda tata może Was wyśmiać, ale żarówkę wymieni.

2. Jak upiec ciasto?

"Crescendo" Becca Fitzpatrick
Czasownik - dawaj.

Ostatnio miałam ochotę na ciasto, ale żadnego przepisu nie znam na pamięć, więc powiedziałam do siostry "dawaj laptopa to upiekę ci ciasto" oczywiście poszła na to. Dałyśmy trochę za dużo kakao i nie wyrosło tak jak powinno, ale zjadłyśmy.

3. Jak napompować koło od roweru?

"Magonia" - Maria Dahvana Headley.
Czasownik - zgadzać się.

Jestem dość upartą osobą, dlatego kiedy zobaczyłam, że mam mało powietrza w kole postanowiłam jak prawdziwa Zosia samosia zrobić to bez niczyjej pomocy. Nie zdawałam sobie sprawy, że tego nie umiem, bo wydawało mi się to banalne. Jednak po dziesięciu minutach walki z pompką zgodziłam się na pomoc taty.

4. Jak dostać piątkę z testu?

"Wszystkie jasne miejsca" - Jennifer Niven.
Czasownik - oszukiwać. 

Czasami się tak zdarzy, że zapomnimy o teście, wtedy jest trudno, ale nie martwcie się jestem tu aby Wam pomóc. Na początku musicie pójść do osób z klasy, która miała przed Wami test aby dowiedzieć się szybko co było. Potem wyrywacie kawałek kartki z zeszytu. Piszecie wszystkie przydatne informacje i trochę więcej "na jakby co". Oczywiście używajcie skrótów, które zrozumiecie tylko Wy. Gotowe! Czasami każdy musi trochę oszukiwać, bo nie sposób zapamiętać tych wszystkich dat sprawdzianów. 

5. Jak szybko posprzątać pokój?

"Sekret Julii" - Tahereh Mafi 
Czasownik - zostaną.

Wiem, że wiele osób nie lubi tego robić tak samo jak ja. Najpierw włączcie jakąś dynamiczną muzykę to Wam pomoże. Potem schowajcie wszystko co jest na wierzchu i pościelcie łóżko. Jeśli to zrobicie zostanie tylko odkurzanie.

6. Jak schudnąć?

"Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno" - Kristy Moseley
Czasownik - załapałam.

Hmm... Najlepiej zacząć zdrowo się odżywiać i ćwiczyć. Kiedyś byłam na zumbie na początku było trochę ciężko, a kiedy już załapałam kroki, zmieniał się układ. Było ciężko, ale dałam radę. 

7. Jak naprawić zepsutą pralkę?

"Prawo Mojżesza" - Amy Harmon
Czasownik - jestem.

Jestem przekonana, że sama nie dam sobie rady, więc dzwonię do wszystkich znajomych, a jak to nie pomoże, a nie pomoże, więc nie wiem po co dzwoniłam, wykonuję telefon do specjalisty.

8. Jak mieć więcej czasu na czytanie?

"Strażniczka książek" - Mechthild Glaser.
Czasownik - wróciłam.

Ciężka sprawa, ale radzę aby zaraz po tym jak wrócisz do domu ze szkoły zrobić sobie godzinkę przerwy i czytać. Najlepiej też wstać 15 minut wcześniej niby nic, ale te 15 lub więcej stron się przeczyta. 


Najtrudniejszy moment to nominowanie kogoś. Jeśli ktoś chciałby zrobić ten tag to może śmiało pisać, że ja go nominowałam. 
Mam nadzieję, że tag się spodobał, do jutra!


Udostępnij ten post

3 komentarze :

  1. Sposób na czytanie i sprawdziany ciekawy.
    Tata zawsze pomoże, pralje pewnie też by naprawił :)
    Dzięki za wykonanie TAGU :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy ten tag. Chyba sama go zrobię. :D

    OdpowiedzUsuń