Liebster Blog Award #1




Hej!

Ostatnio zostałam nominowana do Liebster Blog Award. Trochę się zdziwiłam, bo nigdy tego nie robiłam, ale spytałam się kilku osób i powiedziały mi, że lubią takie posty - sama je lubię - więc postanowiłam zrobić. Do tego nominowała mnie Kamila z bloga Book Mystery oraz Gabrielę z Bookchilling za co obu Wam dziękuję. Mam nadzieję, że post Was nie zanudzi, ponieważ będę odpowiadać na 22 pytania dlatego nie będę więcej tu pisać i  zapraszam do zobaczenia jak sobie poradziłam. 

Pytania od Kamili:

1. Jaka była książka, którą wszyscy zachwalali a Tobie wcale się nie podobała?


Tak siedzę, zastanawiam się i nie wiem. Może to dlatego, że dopiero od 1,5 roku zaczęłam się interesować literaturą. A nie! Jest! "Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań." Może nie tyle co mi się nie podobało, ale bardzo się zawiodłam, bo miało być 12 opowiadań o 12, a były o sylwestrze.

2. Do jakiej lektury możesz wracać bez końca?

"Morze spokoju" czytałam to już jakieś 3 razy. 4 razy czytałam także 3 pierwsze tomy serii Rosemary Beach, Za Daleko. Z chęcią wróciłabym do "Hopeless", "Losing Hope" i "Maybe Someday" Colleen Hoover.  I marzy mi się "Szukając Alaski" - Johna Greena, ale nie mam jej na półce. Tak jak wszystkich wymienionych, oprócz "Maybe Someday"

3.Jaką najstraszniejszą książkę czytałaś/eś ? 

Psst... przeczytałam źle pytanie i napisałam jaką najstarszą książkę czytałam, nie czytam strasznych, więc zostawiam pytanie bez zmian

Jeżeli nie liczyć lektur to chyba "Pamiętnik" - Nicholasa Sparksa, ale w planach mam także "Wichrowe Wzgórza".

4.Jaki jest Twój ulubiony erotyk?

Nie czytam.

5.Kto jest Twoim ulubionym autorem?


Nie mam ulubionego autora. Uwielbiam zbyt wiele pisarzy. 

6. Przy jakiej książce bardzo dużo się śmiałaś/eś?


"Will Grayson, Will Grayson", "Możemy coś zmienić" i "Chłopak, który stracił głowę".

7.Jaką książkę, według Ciebie powinien przeczytać każdy?


Nie ma takiej książki. Myślę, że do każdego pasuje inna powieść i nie mogłabym miłośnikowi kryminałów polecić romansu, bo by mu się nie spodobało.

8.Który bohater jest według Ciebie najseksowniejszy?

Jeden? Jest ich masa! Na przykład Patch, Rush, Liam, Ridge i wiele, wiele innych...


9.Jaka jest najlepsza, Twoim zdaniem, ekranizacja książki?


Chyba "Igrzyska śmierci" albo "Harry Potter", ale czytałam tylko dwie pierwsze części, więc tylko o nich mówię. Ach, oczywiście "Gwiazd naszych wina".

10.Jaką ostatnio przeczytałaś/eś książkę i co czytasz obecnie?

Obecnie czytam "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" oraz "Szeptem".

11.Jaką książkę byś odradził/a każdemu?

"Dziewczyna z pociągu". 

Pytania od Gabrieli:

1. Jaki jest Twój ulubiony gadżet czytelniczy? 

Nie mam gadżetów czytelniczych. Chyba, że liczą się zakładki i torby.


2. Wolisz książki w twardej czy w miękkiej oprawie? Dlaczego? 


Kiedyś bez zastanowienia napisałabym, że w twardej i teraz jeśli byłby wybór to kupiłabym w twardej, ale dużej różnicy mi to nie robi. Ważne aby książka była ciekawa.

3. Lubisz czytać podróżując różnymi środkami transportu? Jeśli tak, to jakimi i dlaczego? 


Ze mną jest dziwnie, bo kiedy jadę samochodem zwykle śpiewam lub rozmawiam z osobami z którymi tam jestem, ale lubię czytać podczas podróży i czasami udaje mi się trochę przeczytać.

4. Preferujesz książki papierowe w formie ebooka, a może Twoim faworytem są audiobooki? Dlaczego? 

Szybciej czytam ebooki, ale zwykle przeważają książki papierowe, bo to po prostu lepsze.


5. Lubisz słuchać muzyki podczas czytania książki czy może stanowi to dla Ciebie wredną "przeszkadzajkę"? 


Uwielbiam! Kiedyś nie umiałam czytać bez tego.


6. Czy jesteś typem czytelnika, który chucha i dmucha na posiadane przez siebie książki i boi się każdej plamki, która mogłaby się na nich pojawić czy może lubisz zaginać strony i zakreślać ukochane cytaty? 


Uważam, że książki trzeba szanować, bo to są normalne rzeczy i chyba nikt nie wyleje szklanki wody na książkę, bo po co? Sądzę, iż każdą rzecz trzeba szanować, a książki nie są tutaj  żadnym wyjątkiem. Nie mam nic do zaginania rogów, a cytatom zwykle robię zdjęcia. Chyba, że to książki pożyczone to już inna historia.


7. Czym kierujesz się przy zakupie danej pozycji? Autorem, okładką czy jednak stawiasz na fascynujący opis? 


Żeby zwrócić na siebie moją uwagę - poza okładką i autorem - książka musi mieć fajny tytuł. Tak, patrzę na tytuł. Kiedy okładka jest taka sobie, a autora nie znam to dzięki tytułowi wchodzę w daną książkę i czytam opis.


8. Jaki jest Twój ulubiony rodzaj powieści?


Młodzieżowe, fantasy, romanse, czasem obyczajówki, ale ostatnio mam fazę na dystopie, chociaż muszę czytać coś całkiem innego.


9. Jakie trzy pozycje zabrałabyś/łbyś ze sobą na bezludną wyspę? 


1. Poradnik jak się wydostać i przeżyć na bezludnej wyspie.
2. "Fangirl"
3. "Szukając Alaski"


10. Preferujesz czytanie książek, które zostały przetłumaczone na język polski czy może wolisz je w oryginale? 


Nigdy nie czytałam nic po angielsku oprócz opowiadań na Wattpadzie, chociaż bardzo bym chciała, ale jakoś mi nie po drodze.


11. Jeśli dostałabyś/łbyś propozycję zagrania w wybranym przez siebie spektaklu, to na podstawie jakiej książki byłoby to przedstawienie i jaką rola należałaby do Ciebie?


Zaczęłam czytać "Szeptem" i jak na razie wydaje mi się, że fajny byłby z tego film, więc spektakl pewnie też.


Pytania do nominowanych:

1. Jaki jest bohater uderzająco podobny do Ciebie? Spotkałesś/aś się już z takim?
2. Najlepsze jedzenie do czytania to...
3. Najlepszy napój do czytania to...
4. Przed czytaniem zawsze/zwykle...
5. Robisz sam/sama zakładki? Czy wolisz kupować?
6. Ile najwięcej książek kupiłeś/dostałeś w jednym miesiącu?
7. Jak reagują Twoi rodzice na wciąż rosnący stos książek nieprzeczytanych?
8. Jakie księgarnie internetowe polecasz?
9. Skąd pomysł na nazwę bloga? Ma jakieś szczególne znaczenie czy raczej to jest coś co pierwsze przyszło Ci do głowy?
10. Pierwsza książka, która wywołała u Ciebie łzy lub śmiech to..
11. Zapewne robisz zdjęcia książkom, ale czy robisz je w miejscach publicznych? 

Na do odpowiedzi na powyższe pytania zapraszam:


POWODZENIA! :)

Mam nadzieję, że post Wam się spodobał. :)

Udostępnij ten post

4 komentarze :

  1. Super post Kochana! Chcę "Podaruj mi miłość", bo okładka zwala z nóg! "Pamiętnik" straszny? pf... Mój erotyk fav to "50 twarzy greya" - tylko go czytałem :D GADŻETY=ZAKŁADKI etc. Co do niszczenia książek, to zdarza mi się zagiąć róg, złamać grzbiet i coś wylać (to rzadko) i nie szkodzi. Dzięki za nominację słońce! Czekam na kolejne posty i zapraszam do siebie! Buźka, pa. ♥ P.S Twórczość Rainbow i Green przede mną. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Pamiętnik już sprostowany. :p
      Ach no tak 50 twarzy greya na samą myśl moja wewnętrzna bogini robi 3 salta do tyłu!
      Musisz jak najszybciej zabrać się na Greena! :)

      Usuń
  2. Ooo, dziękuję za nominację :)
    Dziewczyna z pociągu nie była taka zła, chociaż jak to zawsze bywa, mogło być o wiele wiele lepiej.
    Ej, jadę z tobą na bezludną wyspę zaludnimy ją książkami - chociaż sama wzięłabym identyczne :P
    Szeptem i jego adaptacja, hmm, może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nie wyobrażam sobie słuchania muzyki podczas czytania - potrzebuję ciszy :D

    OdpowiedzUsuń