Moje "plany" i propozycje na Bookathon


Hej!

Już jutro rozpoczyna się Bookathon. Już nie mogę się doczekać mam nadzieję, że uda mi się przeczytać to co sobie zaplanowałam. Jeśli chcecie wziąć udział i nie macie jeszcze zaplanowanego jakiegoś wyzwania to zapraszam do przeczytania, ponieważ jest tam także trochę pomysłów. 







Dzień 1 - Wakacje z Duchami

Tego dnia będę czytać albo "Harry'ego Potter'a i Komnatę Tajemnic" - J. K. Rowling, albo "Miasto popiołów" - Cassandry Clare. Dużo książek o duchach nie czytałam, ale dobrą i krótką pozycją może być na przykład "Oddam Ci słońce" - Jandy Nelson. Czyta się ją bardzo szybko, ponieważ ma 372 strony (Recenzja).


Dzień 2 - Rozpoczęcie lub zakończenie serii.

Ja będę zaczynała "Pretty Little Liars" - Sara Shepard lub "Mroczne umysły" - Alexandra Bracken. Zależy od tego czy uda mi się przeczytać książkę z poprzedniego dnia do końca, jeżeli nie to PLL. Wam serdecznie polecam PLL jeśli jeszcze nie czytaliście - ja nie do końca, dlatego mam ją tu na liście. Szybo się ją czyta, dlatego na jeden dzień jest świetna. Jeśli jeszcze nie macie pomysłu to kiedyś napisałam post na temat 10 serii, które chciałabym przeczytać (TUTAJ). Znajdują się tam na przykład "Zwiadowcy", podobno szybo się czyta książki z tej serii.


Dzień 3 - Autor o Twoim imieniu lub inicjałach.

Tutaj sprawa jest indywidualna moje inicjały to N.S. dlatego postawiłam na Nicholasa Sparksa. Już nie mogę się doczekać aż wreszcie przeczytam "Pamiętnik". Kiedy do mnie przyszedł byłam zdziwiona, że jest taki cienki, a czcionka duża, dlatego jestem pewna, iż dam radę przeczytać w jeden dzień. Jeśli nie macie pomysłów na swoich autorów, możecie napisać w komentarzach, spróbuję pomóc.


Dzień 4 - Lato z kryminałem.

Ja będę czytać 2 tom "Pretty Little Liars" - Sara Shepard lub "Niebezpieczne kłamstwa" - Becca Fitzpatrick. To chyba się zalicza do kryminałów, prawda? Jeśli nie, powiedzmy, że są to kryminały młodzieżowe. Kryminałów zbytnio nie czytam, ale z chęcią sięgnęłabym po coś Remigiusza Mroza, jeżeli nie czytaliście, do tego może się to łączyć z wyzwaniem 2, czyli rozpoczęciem lub zakończeniem serii.


Dzień 5 - Książka z Twoim zawodem

Książka z moim zawodem? Nic prostszego! Jak na razie się uczę, więc mam szerokie pole do popisu, przecież jest wiele powieści o nastolatkach, które chciałabym przeczytać. To idealna okazja! Ja wybrałam "Will Grayson, Will Grayson" - Johna Greena i Davida Leviatana. Do tego tam wystawiają sztukę, a ja chciałam być aktorką. Jak dla mnie doskonałe połączenie. Chciałam przeczytać "Girl Online" - Zoe Sugg, ponieważ główna bohaterka jest blogerką, dlatego dla mnie byłoby dobrze, lecz postanowiłam sobie odpuścić. Zastanawiałam się nad "Piosenkami dla Pauli", bo podobno jest tam pisarka. a ja chciałabym nią być. Dla piszących polecam "Wirującą miłość" -  Suzane Selfors, bardzo szybko się ją czyta, a tytuł może zmylić. Jeżeli komuś marzy się kariera muzyka polecam serię Bezmyślna, która również jest dla osób, które lubią pisać.



Dzień 6 - Wakacyjna miłość.

Kolejna łatwa kategoria. Wiele osób bierze książki, które nie są w żaden sposób związane z latem. Dlaczego, więc ja też nie mogę tego zrobić? Stwierdziłam, że tego dnia, jeżeli nie uda mi się ze Sparksem i poprzednimi kategoriami spróbuję dokończyć w ten dzień. Natomiast,  jeśli się uda spróbuję np. "Lato drugiej szansy" - Morgan Matson lub "Zanim się pojawiłeś" - Jojo Moyes, "Cudowne tu i teraz" - Tima Tharpa albo pójdę w klasykę, czyli "Wichrowe wzgórza". Gdybym miała możliwość przeczytałabym "Ktoś mnie pokocha. 12 wakacyjnych opowiadań." albo "Byliśmy Łgarzami" - E. Lockhart, "Sprawy do zapomnienia" - Courtney C. Stevens. Jest wiele propozycji i nie sądzę, aby jakaś osoba miała problemy z tym wyzwaniem.



Dzień 7 - Przeczytaj 1500 stron

Jeśli każda z Waszych książek ma 300 stron to powinno udać się w ciągu 5 dni. Ten dzień to dobry czas aby zacząć książkę, którą chce się przeczytać już od dawna, ale zawsze się ją odkłada i bierze za inną lub żeby dokończyć nieskończone z tego tygodnia, bo pewnie się taka znajdzie. Dlatego na ten dzień nie mam żadnych planów.


Mam nadzieję, że taki post Wam się spodobał. 
Bierzecie udział w Bookathonie? Macie wszystko zaplanowane?

Udostępnij ten post

3 komentarze :

  1. Również dziś dodałam bookathonowego posta na bloga :) Co do wyzwania nr. 1 to hmm, Miasto Popiołów moim zdaniem nie pasuje, ale przecież naciąganie zasad jest czymś normalnym i nikt na to nie będzie zwracał uwagi :D Uwielbiam PLL, nie wpadłam na to, że mogę wziąć tę serię do czwartego wyzwania! Cieplutko pozdrawiam i życzę powodzenia w bookathonie! ♥ Nina z bloga impresjalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. A inicjały W P?

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia w Bookathonie ;) Widzę, że wybrałaś ciekawe lektury.
    http://papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń