Wyzwanie czytelnicze - Ferie 2017!



Hej! 

Zawsze chciałam zrobić jakieś wyzwanie czytelnicze, ale nigdy mi się to nie udawało, bo albo dowiadywałam się za późno, albo coś się działo i  nie mogłam wtedy czytać. Kiedyś nawet Wam pisałam, że chciałabym zrobić zrobić sobie sama takie wyzwanie. Do ferii (przynajmniej moich) zostały dwa tygodnie, więc to chyba jeszcze nie za późno na coś takiego. Dobra, bez zbędnego przedłużania zapraszam na moje propozycje wyzwań.




Zasady:
  • Wyzwanie podzielone jest na 4 tury, w zależności od tego gdzie mieszkacie. 
Pierwsza tura:
14-29 stycznia woj. Lubelskie, Łódzkie, Podkarpackie, Pomorskie, Śląskie



Druga tura:

23 stycznia - 5 lutego woj. Podlaskie, Warmińsko-Mazurskie

Trzecia tura:

4- 12 lutego woj. Kujawsko-Pomorskie, Lubuskie, Małopolskie, Świętokrzyskie, Wielkopolskie

Czwarta tura:

11-26 lutego woj. Dolnośląskie, Mazowieckie, Opolskie, Zachodniopomorskie
  •  Od początku wyzwania jest dokładnie 16 dni na wykonanie zadań, których jest 7, oczywiście nie trzeba wszystkich, bo chodzi tylko o zabawę. 



Wyzwania:



Pierwszy miesiąc, kiedy zaczynają się ferie dlatego trzeba to jakoś uczcić, a najlepiej przeczytać książkę, której tytuł, bądź imię lub nazwisko autora zaczyna się na literę "S". Na przykład:

- "Szeptem" - Becca Fitzpatrick 
- "Szukając Alaski" - John Green
- "Sekret Julii" - Tahereh Mafi
- "Szkoła latania" - Sylwia Trojanowska
- "To" - Stephen King



W tym wyzwaniu można puścić wodzę fantazji, można przeczytać książkę, którą czytaliśmy wcześniej i chcemy ją przeczytać jeszcze raz albo przeczytać coś gdzie akcja dzieje się x lat wstecz albo x lat w przyszłość, albo książkę którą mieliśmy czytać wcześniej lub w przyszłości, ale coś nam wypadło. Na przykład:

- "Rok 1984" George Orwell
- "Dziewczyna z portretu" - David Ebershoff
- "Światło, którego nie widać" - Anthony Doerr
- "Kamienie na szaniec" - Aleksander Kamiński
- "Starter" - Lisa Price


Nie wiem jak Wy, ale ja książki, które sama sobie kupiłam odkładam na później, a najpierw zajmuję się pozycjami z biblioteki albo od przyjaciółek. Dlatego, postanowiłam, że ta kategoria będzie dla mnie motywatorem aby przeczytać coś ze swojej skromniutkiej biblioteczki.


Zawsze chciałam przeczytać jakiś kryminał albo horror, więc ta kategoria to też swego rodzaju motywator do zaczęcia swojej przygody z Remigiuszem Mrozem, który czeka na mnie na półce. Można to też interpretować inaczej, na przykład przeczytać książkę o Drugiej Wojnie Światowej, bo historie z tamtego okresu są przerażające.




Tutaj też można puścić wodzę wyobraźni i przeczytać książkę o tym samym tytule, albo książkę z którą zwlekamy, albo część serii, której od jakiegoś czasu nie możemy skończyć. 



Tutaj można wybrać dowolną książkę, ale jest jeden warunek, czytać ją pod kocem i z herbatą/kawą lub innym ciepłym napojem w dłoniach. 


Ferie zawsze kończą się w lutym, więc również literą "l" kończę wyzwanie. Zasady są takie same jak w pierwszym, czyli imię lub nazwisko autora albo tytuł zaczyna się lub kończy na literę "l". Na przykład:

- "Lato koloru wiśni" - Carina Bartsch
- "Lolita" - Vladimir Nabokov
- "Losing Hope" - Colleen Hoover


Mam nadzieję, że taki pomysł Wam się spodoba i jeżeli chcecie wziąć udział w takim wydarzeniu razem ze mną to piszcie mi w komentarzach lub w wiadomościach prywatnych np. e-mail albo na Instagramie co zamierzacie przeczytać, kiedy macie ferie itp. Moje malutkie marzenie się spełniło. A i jeszcze jedno jeśli prowadzicie bookstagramy albo po prostu macie konto na Instagramie i wrzucicie zdjęcie z książką, którą czytacie z tego wyzwania  - proszę, oznaczcie mnie na nim żebym po prostu wiedziała, że pomysł się spodobał.

Miłego dnia!
Powodzenia!

Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Hej! Super że organizujesz tę akcję. Wpadnę jescze tutaj jutro i przyjrzę się bliżej kategoriom i powybieram swoje typy. Myślę że nie zapomnę... Ale jak by co biorę udział.
    Zapiszę sobie notatkę :)
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie napisz jakie książki wybrałaś! :)

      Usuń
  2. Świetne wyzwanie, pomyślę nad wzięciem udziału :D Byłaby to tez dla mnie motywacja do przeczytania kilka książek z mojej biblioteki, które pasowałyby pod to wyzwanie :D
    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, właśnie tworzę to wyzwanie głównie dla siebie i miałam się nim nie dzielić, ale stwierdziłam, że w sumie nic mi nie stoi na przeszkodzie, żeby pokazać co wymyśliłam.

      Usuń
  3. Wyzwanie bardzo starannie zostało przygotowane, gratuluję, ale ja pewnie nie wezmę w nim udziału. Nie lubię takich rzeczy. :) Ale z pewnością zaplanuję sobie po jakie powieści wtedy sięgnę. ;D
    Co do ferii, to moje zaczynają się 23 stycznia, nie 28 :) (podlasie)
    Pozdrawiam!
    Martyna z bloga http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :*
      Kruczę musiałam niechcący kliknąć, w sumie nie wiem jak, ale czasem tak się dzieje z moją głową, dzięki za uwagę. Już poprawiam. :)

      Usuń
  4. Wystartowałabym w drugiej turze, ale niestety wyjeżdżam od razu po skończeniu lekcji, dosłownie 20tego lecę na pociąg i nie ma mnie przez tydzień. :(
    Życzę więc powodzenia wszystkim innym uczestnikom!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wzięłabym udział (od dawna marzę o takim wyzwaniu czytelniczym), ale niestety mam do przeczytania "Lalkę" i "Zbrodnię i karę".. :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Super akcja! Biorę w niej udział, zdecydowanie! Pierwsza tura jest moja!

    Pozdrawiam,
    Aelin

    http://posrodpolek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń